انستیتو سخت افزار بابل توانایی بازیابی اطلاعات از تمامی سیستم های (DVR   (digital video recorder  و همچنین NVR را برای شما مشتریان و همکاران گرامی امکان پذیر میسازد.

وقت گرامی خود  را با مراکزی که توانایی انجام این کار را ندارند تلف نکنید. انستیتو سخت افزار بابل در کمتر از ۲۴ ساعت کلیه اطلاعات و فیلم های ذخیره شده در سیستم دوربین مداربسته 

( دوربین های محافظتی ) شما را استخراج و یا بازیابی می نماید.

دستگاه های DVR با سیستم عامل های مختلف و با رمز نگاری های خاص اطلاعات را در هارددیسک متصل به سیستم DVR دوربین مدار بسته ذخیره می کند و این یک خیال خام است که بتوانید با نرم افزار های عادی هارددیسک DVR دوربین مداربسته را ریکاوری نمایید(البته ۱۰ % قابلیت بازیابی  اطلاعات را با نرم افزار های عادی دارند ). در واقع باید خدمت شما عرض کنم انستیتو سخت افزار بابل با در دست داشتن امکانات فراوان و بهترین تکنولوژی های روز در دنیا و صرف هزینه جهت خرید ابزار و لوازم بازیابی اطلاعات DVR ( بازیابی اطلاعات دوربین مدار بسته ) و همچنین استخدام مهندسین با تجربه  برنامه نویس  توانایی انجام بازیابی اطلاعات از این گونه سیستم های دوربین های حفاظتی را دارا است. هرچند که بعضی از این سیستم ها که تقریبا ۱۰% می باشند و عموما سیستم های DVR قدیمی هستند با استفاده از بعضی نرم افزار های بازیابی اطلاعات خاص قابل بازیابی است .

در طی بیش از 15 سال کار مداوم در خصوص بازیابی اطلاعات تجارب بسیاری در این خصوص برای انستیتو سخت افزار بابل حصول آمده است که در زیر به شرح چند تذکر برای مشتریان گرامی می پردازیم و خواهشمندیم شما دوستان عزیز به این موارد عمل نمایید تا اطلاعات شما از دست نرود و یا در صورت از بین رفتن اطلاعات کمترین خسارت به آن ها وارد آید:

  • حتما توجه نمایید که فیلم های دوربین مدار بسته در چه زمانی دوباره نوشته میشوند ، برای مثال سیستم های DVR طوری تنظیم میشوند که فیلم های ذحیره شده از دوربین های مدار بسته را برای یک ماه و یا حتی تا ۶ ( ۱۸۰ روز ) ماه و یک سال ( ۳۶۵ روز ) نیز ذخیره می کنند و پس از این زمان فیلم روز اول با روز ۳۶۶ ام جایگزین خواهد گشت . پس فیلم های شما پس از یک مدت زمان خاص که از قبل تعین شده است دوباره نویسی می شود لذا حتما از فیلم های مورد نیاز خود یک نسخه کپی تهیه نمایید.

  • برای سیستم DVR دوربین مدار بسته خود حتما یک سیستم منبع تغذیه مناسب تهیه کنید تا در زمان نوسانات ولتاژی به هارددیسک آن آسیب وارد نشود و حتی در صورت مشکلات نرم افزاری شما قابلیت بازیابی اطلاعات DVR دوربین مداربسته را داشته باشید.

  • قبل از خرید سیستم DVR حتما از چند نکته با اطلاع شوید و از فروشنده درخواست نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما بدهد در غیر اینصورت از خرید منصرف شوید:

۱- سیستم مورد نظر شما چند روز و با چه کیفیتی اطلاعات را ذخیره می نماید؟

۲- آیا قابلیت اتصال به کامپیوتر و یا متصل کردن یک فلش مموری برای استخراج و ذخیره کردن یک زمان خاص از فیلم های ذخیره شده را دارد و چگونه؟

۳- آیا قادر هستید بصورت هم زمان دوربین ها را از روی یک کامپیوتر دیگر مشاهده نمایید؟ و چگونه ؟

۴- آیا قادر هستید مثلا دوربین های نصب شده در محل کار خود را از خانه تماشا کنید ؟ و چگونه؟

و سوال های دیگر که بسته به نوع درخواست شما می باشد اما توجه کنید که به جواب بله قناعت نکنید و حتما آموزش چگونه اجرا شدن را هم درخواست کنید.

انستیتو سخت افزار بابل دارای ۱۲ ماژول بازیابی اطلاعات DVR ، بازیابی اطلاعات دوربین مدار بسته می باشد و می تواند از تمامی DVR  ها اطلاعات را استخراج نماید حتی اگ خسارتی به هارددیسک وارد شده باشد باز هم در حد اکثری موارد انستیتو سخت افزار بابل با موفقیت هارددیسک را مورد جراحی قرار داده است و دوباره هارددیسک را عملیاتی و زنده کرده است. لازم به توجه است انستیتو سخت افزار بابل متصل به یک شبکه جهانی است و نه تنها از بهترین و آموزش دیده ترین افراد استفاده می کند بلکه از کارکشته ترین تکنسین های دنیا نیز برای بازیابی اطلاعات هر نوع هارددیسک و انباره اطلاعاتی استفاده می کند.

دوستان عزیز توجه نمائید که سیستم های حفاظتی DVR عموما برای یک سیکل مشخص اطلاعات را در خود ذخیره می کنند و این پریود زمانی به چند نکته وابسته است :

تعداد دوربین ها

ظرفیت هارد دیسک داخلی جهت ذخیره اطلاعات

با صدا بودن و یا بی صدا بودن فیلم های ذخیره شده

تعیین دستی یک پریود زمانی خاص مثلا ۳۰ روز یا ۷۵ روز

نوع و پروتکل ذخیره سازی فیلم های دریافت شده از دوربین ها

طول هر فیلم ذخیره شده مثلا بصورت ۵ دقیقه ای و یا یک ساعتی

بصورت ساده اگر بیان کنیم خیلی از دوستان و مشتریان به ما مراجعه می کنند و درخواست بازیابی اطلاعات فیلمی در تاریخ ۳ ماه پیش را از دوربین مداربسته DVR ای را دارند که در سیکل زمانی ۲ ماه اطلاعات را نگه داری می کرده است. خوب بصورت مشخص اینگونه سیستم ها پس از دو ماه چند روش را دنبال می کنند

روش اول : هارد دیسک فقط برای دو ماه ذخیره فیلم فضا دارد و روز ۶۱ ام بر روی روز اول بازنویسی می شود و احتمال استخراج اطلاعات بسیار کم است

روش دوم: هارد دیسک دارای ظرفیت بیشتر است اما ساختار سیستم به گونه ای است که گویی ۶۰ ظرف مشخص دارد و روز ۶۱ ام دوباره در ظرف یکم ریخته میشود این سیستم به گونه ای طراحی شده و یا تنظیم شده که مثلا برای یک سیکل دو ماهه کار کند

روش سوم: تنظیمات در بعضی از سیستم های DVR به گونه ای می باشد که درون سیستم فقط دو ماه از فیلم ها را نشان خواهد داد اما اطلاعات در کل هارد ریحته می شود و هر زمان که هارد دیسک پر شود دوباره اطلاعات از آغاز بر روی اطلاعات قدیمی تر ریخته می شود بنابر این ممکن است اطلاعات ۶ ماه نیز در هارد موجود باشد اما سیستم فقط دو ماه را نشان خواهد داد.

روش چهارم : به میزان ظرفیت هارد دیسک و نوع ذخیره سازی اطلاعات دوربین مدار بسته ذخیره میگردد و در زمان پر شدن هارد دیسک دوباره آخرین تصویر برداری بر روی اولین فیلم ذخیره میگردد.

گونه ای دیگر دارای هارد دیسک هایی به صورت رید هستند و یا نمونه هایی با دو هارد دیسک که مکررا” پس از پر شدن اولی اطلاعات در درون دومی ذخیره می شود و در سیکل سوم ذخیره سازی هارد اول بر اساس فایل سیستم مشخصی دوباره فرمت شده و آماده سازی میشود تا اطلاعات درون آن ذخیره گردد و بهمین ترتیب برای سیکل چهارم بر روی هارد دوم. بنابر این نهایتا شما برای یک پریود دوماهه  می توانید اطلاعات نهایتا ۴ ماه پیش را بازیابی نمایید.

توجه داشته باشید فرض ما بر این بود که سیستم خود را برای یک سیکل زمانی دو ماهه تنظیم کرده اید ممکن است سیستم شما جور دیگری باشد.